«

»

Nov 04

Antara Sikap Berat Sebelah & Pilih Bulu JAIS…


MENGAPA PENDAKWAH ISLAM BERCERAMAH DITANGKAP TETAPI KAFIR LAKNAT BERCERAMAH DI MASJID DIBIARKAN? KENAPA PERLU PILIH BULU? JAIS SILA JAWAB!!

Ini merupakan rentetan daripada isu penahanan Dr Asri yang ditahan oleh JAIS ketika memberi ceramah baru-baru ini. Persoalannya kenapa JAIS perlu bersikap berat sebelah dan memilih bulu? Adakah kerana Dr Asri menyebelahi kerajaan pusat? Adakah kerana Dr Asri tidak menyebelahi pembangkang terutama PAS yang kuat menghentam Dr Asri kerana fahaman Wahabinya itu?

Kenapa pemimpin kafir laknat Selangor memberi ceramah di masjid JAIS tidak ambil peduli. Adakah kerana dia merupakan pemimpin kerajaan laknat PKR Selangor? JAIS menurut perintah siapa sebenarnya? Siapa big bos JAIS? Sultan Selangor kah? Atau Khalid Ibrahim kah? Ataupun Anwar Ibrahim kah?

Lihat sahaja gambar di bawah ini betapa tanpa rasa bersalah mereka membiarkan pemimpin kafir memberi ceramah di dalam masjid… Adakah pemimpin kafir ini mengajak umat Islam menyembah Allah? Adakah pemimpin kafir ini mengajak umat Islam membaca Al-Quran? Adakah pemimpin kafir laknat ini mahu mengajak umat Islam melakukan amal makruf dan meninggalkan nahi mungkar?? Tidak sama sekali…

Gambar Ihsan Blog Gerakan Anti PKR



Aku pasti, antara kalangan penyokong pembangkan pasti akan merelakan perbuatan kafir laknat ini dengan mengatakan bahawa dia ingin mendalami Islam. Persoalannya, kenapa dia masih berpegang pada ajaran Kristian jika ikhlas nak masuk Islam?

Yang pasti korang sedarlah bahawa korang sedang ditipu oleh laknat-laknat ini… Mereka mempengaruhi korang untuk membolak-balikkan Islam dengan tipu daya dan muslihat mereka. Itulah orang kafir…

Korang nak tahu siapa dia KAFIR LAKNAT di dalam gambar-gambar di atas? Siapa tidak kenal dengan Dr Xavier Jeyakumar… Laknat ini pernah mencadangkan agar duit dari baitulmal, serta duit hasil kutipan zakat disalurkan kepada orang bukan Islam… Laknat ini juga pernah memperlekehkan Sekolah Kebangsaan dan mengatakan ianya terlalu ‘Islamic’…

Kenapa JAIS tidak menahan Dr Xavier? Kenapa Dr Asri di tahan? Kenapa selepas ditahan tidak ada langsung sebarang pendakwaan? Seolah-olah perkara tersebut dirancang secara mendadak…

So kepada penyokong pembangkang sekelian termasuklah PAS. Di mana anda boleh melihat terdapat pemimpin PAS Selangor di dalam gambar ini… Begitu mereka memuliakan kafir laknat ini dari memuliakan kesucian masjid….


15 comments

Skip to comment form

  1. orangkampung

    Pas bodoh..dan dibangangkan oleh kafirun ni…

    mana pencacai pas tak komen dalam blog ni ke?

    atau anda dah tertipu dengan puak-puak najis ni…dah salah rasalah tu puak-puak Pas ni…mana kopiah hasan Ali dalam hal ni atau dah tanggal kopiah sebab takut…

  2. eXception

    Bangsat-2 ni spt Wong Pencen dan Langsi dah jadi pengecut… Hanya berani mengutuk orang lain… At last Langsi dan Wong Pencen dipercayai bersembunyi di dalam hutan simpan…

  3. YANG GAMBI

    Salam, kawan cuma nak tanya satu, orang Islam diwajibkan dalam keadaan suci (berwuduk) jika mahu masuk ke dalam Masjid…… apa ke hal dengan si kafir sorang ni…….

    Itulah kebodohan umat Islam yang terlalu taksub dengan ajaran tok guru PAS…..

  4. eXception

    Salam juga buat sahabat… Betul tu, adakah kafir ni di ajar mengambil wudhu'? Pelik… Hairan bin Ajaib… Begini rupanya cara PAS memuliakan rumah Allah….

  5. kayugetah

    sapa yang buta …. PKR atau PAS… tu lah… Gajah depan mata x banapak, kuman seberang laut nampak… Khutbah jumaat pun di campur dengan politik… Siapa yang JAHIL….

  6. Langsi

    Salam eXception! U back,I'm back 2.

    Dah ko seru nama aku… aku ingat dah berkubur blog ni! Ni aku paste komen bukannya dari JAIS tapi dari tuan punya diri yang ko kaitkan Dr MAZA x-Mufti Perlis! Dia sendiri backing tindakan panggil Dr Xavier tu… nak harap JAIS, itu pro-UMNgOk la ngang! Baca para 4 betul2, kalo tak gheti jugak baca nanti aku anti anakbuah aku ngejakan utk ko…

    Dr Mohd Asri Zainul Abidin hari ini mengkritik lagi Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan menasihatkannya agar tidak berfikiran sempit berhubung isu tindakan terhadap sebuah masjid yang mengundang exco kerajaan yang bukan Islam berucap di dalamnya.

    Menggesa jabatan agama itu membebaskan dirinya daripada pemikiran sempit, bekas mufti Perlis itu berkata, hujah yang diguna pakai JAIS yang menyamakan orang bukan Islam dengan wanita berhaid sebagai "pandangan segelintir sarjana Islam yang tidak mantap".

    "Kenapakan pihak Jais tidak memilih pandangan yang lebih mantap dan lebih luas? Orang kafir, orang bukan Islam pun masuk berjumpa dengan Nabi Muhammad dalam masjid.

    "Masjid merupakan pejabat nabi pada zaman awal Islam. Perwakilan (kumpulan) yang Yahudi, Kristian, musyrikin, mereka masuk ke dalam masjid untuk berjumpa dengan nabi," katanya, yang masih bertegang dengan Jais susulan penangkapannya hujung minggu lalu.

    "Dengan itu, ulama Islam berpendapat, mereka boleh masuk ke dalam masjid untuk tujuan yang baik."

    Bercakap kepada Malaysiakini hari ini, pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM) itu berkata, jika umat Islam masih menggunakan pendekatan sempit dan tidak memberikan ruang kepada bukan Islam mendekati agama ini, dakwah Islam akan tersekat.

    "Masalahnya JAIS ini, (apabila) diberikan pandangan berbeza, nanti dituduh pula Wahabi. Dalam konteks masyakarat pelbagai kaum, kita harus menghormati pandangan yang boleh memberikan kebaikan kepada negara dan masa depan Islam.

    "Pandangan JAIS seperti inilah yang sempit. Dan pandangan seperti ini menyebabkan ketegangan kaum dalam negara ini.

    "Saya harap, bukalah minda sedikit. Jangan letakkan pandangan sempit ini menguasai mereka," katanya.

  7. Langsi

    Ni aku paste lagi utk ko… yg tak rajin memblog kat blog pro-PR; yg tak gheti selok-belok politik. JAIS tu bukan dibawah kuasa Kerajaan Ngeri… walaupun ugama dan adat sepatutnya dibawah kerajaan negeri. Tapi kat Sgor ni JAIS buat hal sendiri! Sah Ngap betul ko ni… tadi ngang!

    Rujuk juga di sini http://malaysiakini.tv/video/18063/ajk-masjid-pertahan-jemput-xavier-berucap.html

    Teman memang tak berapa cerdik hal agama tapi takkan bukan Islam masuk dewan masjid pun jadi hal? Habis tuh? yang kontraktor-kontraktor Cina repair air-cond,bumbung malahan buat wiring dalam masjid tu macam mana?

    Teman dulu pernah lihat sendiri bagaimana pekerja-pekerja kontrak cina yang teman pasti bukan muslim dok bergelak ketawa sambil mengecat bahagian dalam kubah masjid jame' Tanjung Malim, jadi kenapa Pengerusi JAIPk tak ambil tindakan undang-undang ke atas AJK masjid? kenapa??

    Sebabnya satu je.. sebab AJK masjid waktu tu adalah UMNO.. tak kira la Perak ke, Selangor ke.. Uganda ke.. as long as yang tadbir tu UMNO, bawak la Mariah Carey masuk masjid pun tetap dikira betul untuk tujuan dakwah barangkali!!

    Ikut logik otak teman ni, takde apa masalahnya nak jemput bukan muslim ke dalam masjid, lagipun majlis yang bersih dan rasmi, bukan saja-saja dia masuk! dia pun tak berani nak masuk kalau sekadar untuk suka-suka!

    Kalau dikenangkan, bagaimana agaknya YB Tian Chua hendak melawat Masjid Batu didalam kawasannya kalau ada laporan kubah belah dalam masjid tu rosak? adakah sekadar melihat gambar? tak prihatin pulak kata orang UMNO bahagian Batu.. Itulah realiti sebenar manusia-manusia yang totok UMNO termasuk la 'Boss' JAIS ni.

    Makin lama makin jelas ke'UMNO'an nya.. Setiap tindakannya PASTI bermotifkan politik dan PASTI berunsur ke'UMNO'an. Amat-amat memalukan Islam keseluruhannya.

    Disaat Paderi-paderi Kristian membuka pintu gereja sebesar-besarnya untuk dimasuki oleh orang muslim terutama anak-anak melayu, Pengarah JAIS ini secara tegas 'menutup' pintu-pintu masjid untuk dimasuki oleh bukan Islam! apa agaknya dalil yang ada dalam otak 'karat biru' hamba Allah ini.

    Teringat teman kisah benar yang dialami oleh Ustaz Muhammad Fitri (bekas sami masuk Islam di tangan Harun Din). Bagaimana beliau membawa seorang sahabatnya orang Belanda melawat Kuala Lumpur, singgah sebentar di Masjid Wilayah, Jalan Duta untuk solat jemaah. Sahabatnya tadi meminta izin beliau untuk melihat bagaimana muslim bersolat. Dia minta sahabatnya tadi duduk di belakang sekali(bahagian dinding).

    Sebaik sahaja beliau habis solat, didapatinya sahabatnya tadi telah tiada di dinding belakang tadi. Akhirnya beliau menemui kembali sahabatnya itu di pintu pagar luar masjid!!!
    Apabila ditanya mengapa dia bangun? dijawab oleh lelaki Belanda tadi bahawa sebaik sahaja jemaah mula bersolat, ada seorang lelaki mengherdik dan menghalau dia keluar dari masjid berkenaan kerana bukan muslim!! Subhanallah!! Betapa cetek dan dangkalnya pemikiran lelaki itu!!!

    Mungkin lelaki yang bangang itu adalah Pengarah JAIS tu kot???

    Aku tokok tambah… kalo pun bukan Technician JAIS,mesti si eXception ni?!!!

  8. Langsi

    eXception… takpe aku tak ngarap ko jawab pun sebab ko memang tokleh nak jawab! Tergagap-gagap; terkedu-kedu; terenjat-renjat cari point nak jawap…

    Komen aku dulu pun, ko bagi alasan malas nak jawab sebenonye sebab tokleh jawab… bukan tergagap; terkedu dan terenjat bahkan dah kejong terus, tu yg beku sekejap berbulan! naik ISA RASUAH kat BaganPinang baru lah kebah sikit semangat ko… HIDUP RASUAH!

    Takpe asalkan ko tak jadi macam Parpukari yang tak lekang dek carutmarut dan maki-hamun tu… sekurang2nya tahniah keran tak bacul macam parpu yg asik dok block komen aku. Keperitan menerima kenyataan!

  9. kayugetah

    ada betul apa yg ko cakap langsi… tapi… jangan campurkan politik dengan agama dan dengan masjid… kalau tujuan untuk selain politik… sesiapa pun boleh.. masuk masjid… so asingkan hal agama dengan politik… Tapi… terpulanglah pada tanggapan kau langsi… sebab aku x mahu Islam dan Melayu dipermainkan… kau tu MElayu Islam ker? Wasaslam… renung-renungkan lah…

  10. Langsi

    Kayu getah…

    "Masjid merupakan pejabat nabi pada zaman awal Islam. Perwakilan (kumpulan) yang Yahudi, Kristian, musyrikin, mereka masuk ke dalam masjid untuk berjumpa dengan nabi," katanya, yang masih bertegang dengan Jais susulan penangkapannya hujung minggu lalu

    perenggan kat atas tu bukankah bermaksud nabi buat urusan pentadbiran dan politik dalam masjid? Kenapa pulak politik dan agama tak boleh campur? Islam tu dah syumul… lengkap segala-galanya termasuklah politik. Pentadbiran sesebuah negara tu… politik la namanya bang.

    Tanpa politik… Islam tak dapat berkembang sepeti hari ini. Islam jadi kelam-kabut bilamana politik menguasai agama bukannya agama sebagai panduan berpolitik. Macam UMNgOk mendahulukan kuasa dari agama.

    Yang mana patut diperjuangkan… cuba kayu getah pikio! KeTUANan ke keTUHANan? Nabi memperjuangkan Islam dulu tanpa mengira kaum ke, bangsa ke…

    Jangan bimbang… kami pun tetap inginkan keistimewaan Melayu terpelihara. Sebab itu kalo PR memerintah pun keistimewaan dan Raja berpelembagaan tetap dipelihara. Masa UMNgOk memerintah sape pulak yg menarik kekebalan institusi DiRaja sehingga pindaan perlembagaan akan diterima dlm tempoh 30hari walaupun tidak ditandatangani oleh Raja-raja?

    Kaji dan analisa penderhakaan terhadap Raja-raja… sape pun angkara. Rajin2 lah buat kajian ilmiah dan buat pertimbangan menggunakan 2 telinga, 2 mata, 2 otak tapi bulatkan pendirian satu hati dgn jujur dan ikhlas.

    Jgn baca Utusan Msia; Bertia Harian dan TV3 saje… keluarlah dari kempompong, berfikir diluar kotak yg sempit!

  11. kayugetah

    Salam… Langsi!! bab politik… semua ikut nabi… bab lain x ikut ker? Ada zaman nabi dulu , mereka memaki hamun, me"bodoh" / me"ngok"kan orang? ada??? aku bukan kata aku bagus, UMNO bagus , BN bagus.. tapi aku cuma nak orang Melayu dan Islam terus dijaga di Malaysia ni…

    aku ikut semua media yg ada kat malaysia dan Aku dah pegi Vietnam, China, Indonesia… banyak kali… aku bersyukur duduk kat Malaysia… Ko pun dalam "kempompong" PR mungkin kau rasa PR betul… terpulanglah.. kalau betul PR bagus kita tunggu dan lihat…

    Belajar lah bersyukur… dan jaga percakapan, kerana itu bukan adab orang melayu ISLAM tapi PKR dan pakatannya….

    Renung2 kan dan selamat beramal

    kau ada blog sendiri ke Langsi? bagi kat aku? kalau tak da, aku rasa baik buat blog sendiri dari cari dosa maki hamun kat blog orang… ;D

  12. Langsi

    Salam juga kayugotah…,

    harap dapat tunjukkan katmananya amalan dlm PAS yang tak ikut Islam. Kita maklumkan pd mereka dan insyaALLAH mereka akan terima dgn berlapang dada segala teguran.

    TGNA juga dah kata… jika UMNO mengikuti prinsip Islam dlm parti maka PAS sanggup menghentikan perjuangan, bubar PAS dan masuk UMNO. Tapi perkara ini tidak brlaku dan tak akan berlaku… dulu, kini dan selamanya!

    Perjuangan UMNO sekarang tidak seperti dulu pd zaman 2-TAR. Zaman T.Rahman dan Razak perjuangan mereka jujur & ikhlas utk rakyat.

    Setakat mengNGOKkan UMNgOk tu… kalo terusik, maaf le tapi kekadang terasa itu la selayaknya bile dibandingkan dgn blog2 UBN yg penoh dgn carutmarut; makihamun; sumpahseranah… penoh dgn fitnah dan adudomba! Terus-terang saya layari sume blog2 politik tapi sygnya hampir 90% blog UBN tidak bermoral berbanding dgn blog penyokong PR! Contoh House of Parpu; JeffryDamien09; Gomo; PerakBangkit; AbangMie dll.

    Spt anda… saya juga bersyukur tinggal di Msia berbanding gn Indonesia, Thailand dan Vietnam yg telah dilawati. Tetapi saya juga kesal dgn prinsip demokrasi mereka yg jauh lebih baik berbanding dgn kita di sini. Di Indonesia, Thailand setiap parti diberi ruang samarata dlm PilihanRaya. Di Nepal, India dan negara2 yg baru merdeka… mereka tanpa was-was celup dakwat dlm pilihanraya. Di sini SPR digunakan sewenang-wenangnya oleh parti pemerintah! syg kayugotah tak lihat tu sume mase keluar dari "kepompong". Tak perlu tengok/tunggu bile PR nak perintah nanti. Tengok je sekarang ape yg Be-eNd dah buat sekarang! Bile dah ade pmbangkang yg kuat, baru nak tergadah!

    Pejuangan utk Melayu??? Pemimpin ape yg menghabiskan peruntukan DUN RM500-RM600K setahun dlm tempoh 2 bulan shj sblm PRU… utk rakyat? Byk lagi isu2 yg rakyat diBAHULUkan dek pemimpin yg temboloknya diUTAMAkan!

    Saya bukan ahli PAS, DAP jauh sekali PKR (…yg masih ade bau2 bacang dgn UMNgOk!). Saya juga sygkan ISLAM tambahan pula anak bangsa Melayu, tapi saya tak sanggup melihat pemimpin UMNgOk berkokok "Hidup Melayu" tapi mementingkan kuasa, mengenyangkan tembolok, mengutamakan kroni dan membiarkan rakyat hidup meLAYU!!!

    Ape yang kita nikmati skrg adalah satu tanggungjawab yg wajib dilaksanakan oleh kerajaan yg memerintah… dilantik dr RAKYAT, oleh RAKYAT, dan utk RAKYAT. Bukan tidak berterimakasih… tapi jauh disudut berkata sekiranya kerajaan lebih jujur, ikhlas dan telus tanpa RASUAH kita malah jauh lebih maju dari skrg. Spura yang kita merdekakan, telah jauh meninggalkan kita; Vietnam skrg semakin mendekati kita… kita masih ditakuk yg lama di bawah pemerintah yg sama??? Masih gah berkokok, HIDUP MELAYU! 3X tapi rakyat hidup terus meLAYU… dulu, kini dan selamanya! Dibisukan dgn kain pelikat, beras, kopi dan RM200 setiap 5 tahun sekali; dibutakan dgn sebulan bonus dalam setahun; dipekakkan dgn laungan perjuangan bangsa Melayu (tanpa tindakan) seumur hidup.

    Mari la kita gunakan keDUA-DUA telinga, mata dan otak dgn sepenuhnya akan pancaindera yg dikurniakan ALLAH utk menimbang dan menafsir dengan menetapkan di HATI akan arah perjuangan kita! Semoga kita diberikan hidayah dan arah dalam menetapkan akidah perjuangan kita…. AAMIIIIIIIN!

    Maaf saya tiada blog… jika sudi, bagi kat saya, takut si eXception ni marah plak bertukar fikiran kat rumah dia…

    Salam dari anak bangsa Melayu beragama Islam yang tidak berparti tapi tetap menggunakan HAK sebagai rakyat Msia.

    Islam agamaku, Melayu bangsaku, dan Msia negaraku! Alamak… bersastera plak dah!

  13. eXception

    Hai Langsi, idup lagi nko? Aku baru je cadang nak kutip derma kilat nak wat kenduri arwah….

    Langsi aku nak tanya nko, tang mana PAS yang ko banggakan sangat tu memegang prinsip Islam?

    Setakat melaungkan perlaksnaan Hukum Hudud? Masih belum cukup… Kalo setakat terjerit-jerit terpekik-terlolong macam kena sampuk polong semata-mata mahu hukum hudud dilaksanakan itu masih belum dikira betu pure Islam…

  14. Anonymous

    бесплатное порно подростки
    секс клиника
    туалет порно видео
    реальный разврат порно бесплатно
    сиськи маши малиновской
    бесплатное порно писающих
    анимешный секс
    галереи красивого порно
    видео бесплатно груди
    секс тун

  15. eXception

    Ah sudah… mana lak Anon ni datang… Ni mesti dari Moscow ni…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>