«

»

Jul 29

Duit zakat selangor akan masuk kantung DAP?

Dulu adun kota damansara Dr. Nasir dalam sidang dun meminta kerajaan negeri menyalurkan wang zakat kepada semua kaum, semua kaum tu bermaksud wang zakat orang islam turut juga di nikmati oleh kaum cina dan kaum india.

Tapi itu cerita setahun lalu, kini Ronnie Liew ketika dalam mesyuarat exco kerajaan negeri mengusulkan supaya wang zakat di gunakan untuk membailout berberapa anak syarikat kerajaan negeri yang hampir mampos, permintaan ronnie tu turut di sokong oleh berberapa adun cina dan india, xavier jayakumar adun seri andalas meminta kerajaan negeri melalui baitumal dan jabatan agama islam selangor memulangkan atau menukar status tanah-tanah wakaf yang terbiar kepada kerajaan negeri selangor untuk di kormesialkan.

Setelah tanah-tanah wakaf ini di tukar statusnya mereka juga meminta untuk di jual tanah-tanah ni sekiranya ia mempunyi nilai kormesil, wang itu boleh digunakan untuk membayar elaun-elaun ahli majlis seluruh selangor yang kini tertunggak mencecah puluhan ribu ringgit.

Desakan ini sebenarnya datangnya dari berberapa exco pakatan haram yang bukan beragama islam, mereka melihat terdapat banyak tanah-tanah wakaf orang islam yang terletak di kawasan stratigik, sekiranya di jual boleh mendatangkan keuntungan yang lumayan kepada kerajaan negeri selangor.

Rodziah yang juga adun batu tiga pernah membuat janji-janji pilihanraya kepada penduduk ladang midland untuk memberikan tanah wakaf milik orang islam kepada berberapa persatuan hindu, alasannya ialah, “ia hanya status, wakaf hanya terletak pada perkataan sahaja, kalau kita tukar statusnya maka tanah itu sudah menjadi tanah kormesil”, korang bayangkan la kalau seorang adun melayu sanggup bagi tanah wakaf orang islam kepada hindu, ape nak jadi dengan nasib orang melayu kalau pakatan haram dapat perintah malaysia.

Soalnya sekarang ini, boleh ke tanah wakaf di tukar statusnya menjadi tanah industri? bolehkah wang zakat orang islam di gunakan untuk membailout anak syarikat kerajaan negeri yang status perniagaannya dan pelaburannya boleh di ragui? sedangkan beribu lagi orang islam di selangor ni masih memerlukan bantuan wang zakat, apa keuntungan yang orang islam dapat sekiranya tanah wakaf ini di kormesilkan? dan adakah tindakkan ini mendapat tentangan dari pada exco atau adun pakatan haram yang beragama islam?

Petikan Dari Blog: Darul Ehsan Today

Ha ha ha bagus Khalid Gagap. Ko ikut la cakap dua orang kafir tu. Maka perjalanan anda ke neraka kelak lebih mudah. Nanti guna la duit baitulmal, duit anak yatim dan duit kerajaan lagi. Pastu tak cukup mintak kat Kerajaan Persekutuan lagi.


4 comments

Skip to comment form

  1. yuhana

    kalo korg smue xsetuju duit zakat digunakan sewenang wenangnye ..
    ayoh kite smue bace ayat kursi..
    kite kan org islam ^_^

  2. eXception

    Kita tak setuju pun, puak-puak jumud PAS setuju je. Apa kata DAP semua main angguk. Guna duit anak yatim pun angguk gak. Bila UMNO ajak berdamai, geleng-geleng. Bila setan ajak, angguk-angguk… Itulah hakikat PAS yg jauh terpesong dari landasan akidah yang sebenar… Mereka akan mengeluarkan fatwa-fatwa yang membenarkan duit zakat, baitulmal dan duit anak yatim digunakan oleh org kafir.

  3. ORANG KG

    Salam,

    teman ne tak lah alim sangat,tak masuk sekolah agama,tapi menukar dan menggunakan wang zakat untuk orang kapir..teman rasa orang2 pas ne lebih kapir dpd kapir kot..tujuan orang bukan islam pakai duit zakat hanyalah ingin memusnahkan simpanan orang islam dan tanah wakaf islam..tulah agenda terancang puak2 perangai zionis ne.

  4. eXception

    PAS hanya menurut je apa yg DAP mintak. Tak ikut kang DAP ugut keluar Pakatan Rosak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>