«

»

Aug 02

Inikah hasil Kerajaan Berkebajikan Pakatan Rakyat?




Di Kota Damansara, diberitakan oleh
laman


Bersama Mazidul

bahawa pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya mengeluarkan notis mengarahkan
penduduk yang terdiri dari warga emas dan ibu tunggal mengosongkan rumah
mereka kerana dikatakan gagal melunaskan tunggakan sewaan rumah.

 

Menurut laman tersebut yang
dikendalikan oleh kakitangan TV3, pengadu yang terdiri daripada ibu tunggal
mengubungi wartawan tersebut untuk meluahkan perasaan mereka yang kecewa
dengan notis pengusiran tersebut.

 

“Masa sewa rumah RM124, memang tak
ada tunggakan. Sejak Parti Keadilan Rakyat memerintah, sewa rumah naik
RM126, sekarang dah jadi RM250. Kenaikan itu lebih 100% berbanding
sebelumnya (RM124). Kebanyakan ibu tunggal di sini tak ada kerja, uzur dan
ramai anak, mana nak mampu bayar,” ujar Siti Aishah Mohd Yusof Siti Aishah,
42 tahun, Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Seksyen 8, Kota Damansara,
Petaling Jaya, seperti dipetik dari laman tersebut.

 

Manakala seorang ibu tunggal,
Khatijah Hassan, 74 tahun menyatakan kepada wartawan Tv3 seperti ditulis
dalam laman tersebut:

 

“Dulu masa sewa rumah RM124, kita
tak biasa hutang tetapi sekarang naik RM250 sebulan, kita memang tak mampu,”
kata wanita tua tersebut yang tinggal bersama cucu yang kurang upaya.

 

Jika ini adalah contoh senario yang
berlaku di negeri Selangor apalah erti Negeri Maju dan berkebajikan yang
menjadi slogan dan diwarwarkan oleh Pakatan Rakyat. Rakyat mengeluh kesah
kini selepas terpedaya dengan janji manis sewaktu plihanraya umum 2008 lalu.
Namun kini "Nasi sudah menjadi bubur" mungkin kalau mereka merasa menyesal
dengan situasi terkini di Selangor mereka terpaksa menunggu 2 tahun lagi
untuk menukarkan kembali kerajaan yang ada.

 

Mungkin pihak Pakatan Rakyat akan
meyalahkan pihak PBT, namun masyarakat lupa polisi tersebut digubal oleh
kerajaan yang memerintah sekarang. Seharusnya Exco yang menjaga PBT
dipersalahkan iaitu Roniu Liu dan Menteri Besar Selangor sendiri. Exco
tersebut kini dilihat hanya menjaga kepentingan periuk nasi kongsi gelap
sahaja berbanding menjaga kebajikan rakyat marhaen.

 

Mana pemimpin DAP, PKR dan PAS
kenapa mereka begitu beria-ia membela kematian Teoh Beng Hock dan membiarkan
penderitaan para ibu tunggal di Kota Damansara. Adakah ini yang diinginkan
pemimpin pakatan rakyat?

 

Mana ahli Parlimen Subang R.
Sivarasa yang begitu ghairah membela Anwar Ibrahim hingga terlupa membela
penduduk di Kota Damansara. Dan dimana Dr. Nasir Hashim yang ghairah
memperjuangkan hak rakyat namun rakyat dibawah naungan sendiri gagal dibela.

 

Itulah nasib Melayu dinegeri
Selangor hanya menjadi alat sahaja kepada pihak lain untuk mencapai kuasa,
selepas mendapat kuasa dibiarkan terkapai-kapai seolah seperti anak penyu
yang baru menetas bersendirian ditepi pantai, kalau sempat turun ke lautan
penyu tersebut akan terus hidup kalau lambat akan mati ditepian pantai
menjadi bangkai kepada haiwan pemangsa lain.

 

Dikala ini semua pihak ingin
membela kaum bukan Melayu sahaja, PAS yang dilihat sebagai parti orang
Melayu pun gagal memainkan peranan membela nasib orang Melayu dengan
berkesan. Adakah ini bermakna kerana mereka hanya nenjadi alat sahaja untuk
mendapat kuasa pihak lain seperti yang dinyatakan oleh MSO dalam

blognya
. Selepas mendapat kuasa dibiarkan PAS tanpa mendapat habuan.

 

Ya, benar PAS kini bebas mengadakan
pelbagai forum disana sini, namun adakah itu sahaja yang PAS mampu lakukan
dinegeri Selangor. Dimana janji-janji untuk menjadikan negeri Selangor
sebagai sebuah kerajaan yang mendapat berkat dari pencipta ilahi. Sedangkan
kemungkaran yang berlaku kini di Selangor lebih teruk berbanding kerajaan
sebelum ini.

 

Tambahan premis pusat hiburan dan
rumah urut yang mendadak itukah yang diinginkan PAS Selangor. Atau sanggup
duit zakat umat Islam Selangor yang beratus juta diusik dan dirompak oleh
Menteri Besar semata-mata tabungan kewangan negeri merosot. Bukankah negeri
kelantan yang ditadbir PAS dan dianggap miskin pun tidak pernah mengusik
duit zakat.

 

Seharusnya PAS musahasabah diri
dengan tindak tanduk rakan mereka dalam kerajaan negeri Selangor sekarang.
Sanggupkah PAS dipersoal diakhirat kelak kerana bersubahat mengabaikan
amanah rakyat yang diberikan kepada mereka. Dahulu perkara ini yang selalu
dipersoal pemimpin PAS kepada pemimpin UMNO, namun adakah kini mereka
sendiri telah menerima ujian tersebut?

Petikan dari blog: Tom Yam Pok Tek

Tahniah kepada Pakatan Rosak, inilah hasil Negara Berkebajikan yang anda war-warkan sebelum ini… Sebenarnya Negara Berkebajikan yang mereka war-warkan hanyalah kebajikan untuk tembolok pemimpin PR sendiri, di mana mereka sewenang-wenangnya menyeleweng, merompak, menyamun serta mencuri wang kerajaan dengan cara sedikit terhormat.


9 comments

Skip to comment form

  1. Jeffry

    SLM BRO..PAKATAN CUMA TAU DEMO SANA DEMO SINI..HA HA SANA HU HA SINI. IBU TUNGGAL MENDERITA SI KHALID GAGAP WAT DERK!. MB TAIK KUCING!..HARKK PTUIH!..LETAK JAWATAN LA WEIII!!

  2. eXception

    Betul, resign je la Khalid, ko jd MB pun x guna gak… Ronnie yg kontrol habis… Baik ko bg Ronnie jd MB lg bagus, cepat sket org melayu benci PR ni…

  3. Anonymous

    padan muka makcik2 tu.. nak sangat tukar kepimpinan. Nah!!!rasakan…

  4. Arif Omar

    memang jahanam prk ini . tahu merosak harta benda orang aje. juga beri sikit jahanamkan orang yang banyak. beri air 20 liter tapi nai sewa rumah 80 %. JAHANAM MEREKA INI

  5. eXception

    Anon, ko tak leh salahkan makcik tu, mana ko masa PRU ari tu dia pgkah PR? Ntah-2 dia pgkah UMNO…

    Abang Arif, ckp mmg betul, memang benar diorg jahanam… Tak boleh pakai sesen pun tau nak merompak hasil kerajaan negeri…

  6. Anonymous

    tahniah. salah satu projek kerajaan PR .hehe

  7. eXception

    Ye lah…. Tahniah kepada PR….

  8. AntiHero

    khalid sanggup abis rm200k untuk cina mati tapi makcik melayu yg idup tu pandang pun idak yer.mmg melingkup lah khalid lepas nie kerana durhaka pada melayu

    http://www.antihero2009.blogspot.com

  9. eXception

    Aku tggu bila Khalid mati, ada tak cina nak belanjakan RM 20 ribu utk dia? Hell not!! Siapa nak bg org mati duit?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>