«

»

Jan 01

Khalid Laknatullah Setuju Gereja Guna Nama Allah? MasyaAllah!!


Guna nama Allah: Khalid setuju keputusan Mahkamah

SHAH ALAM, 1 Jan: Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad petang tadi bersetuju dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak permohonan Kementerian Dalam Negeri (KDN) melarang orang-orang bukan Islam dari menggunakan perkataan ‘Allah’.

Beliau yang sebelum ini dilihat lantang mempertikai usaha KDN di di Parlimen, menganggap keputusan Mahkamah semalam menepati nas al-Quran.

“Keputusan Mahkamah itu menepati dengan al-Quran, iaitu perkataan Allah bukan milik eksklusif umat Islam sahaja tapi semua manusia patut menyembahnya,” jelas beliau selepas menyertai solat Jumaat di Surau Nur Hidayah, di sini.

Beliau turut menasihatkan KDN supaya tidak melarang sesuatu yang jelas digalakkan dalam Islam.

“Kalau kita (KDN) nak menghalang keputusan itu, secara tidak langsung seolah-olah menghalang apa yang digalakkan oleh Allah sendiri.

“Yang membeza orang Islam dan bukan Islam bukanlah tuhan kita adalah Allah dan tuhan mereka tidak (dipanggil) Allah, tapi yang membezakannya adalah kefahaman tentang ajaran Islam itu sendiri,” katanya.

Menurut beliau, keputusan mahkamah itu sekali gus mengukuhkan kefahaman orang Islam terhadap agama mereka, bukannya atas nama Islam sahaja.

“Saya rasa keputusan ini (mahkamah) akan mengukuhkan lagi kefahaman Islam di kalangan orang Islam sendiri, bukan atas nama (Islam) saja,” jelasnya.

Ujarnya lagi, Rasulullah s.a.w sendiri pun tidak menghalang masyarakat bukan Islam dari mengaku Allah sebagai Tuhan mereka.

Sebaliknya, Nabi menerapkan kefahaman Islam kepada masyarakat bukan Islam menggunakan rasional dan dakwah; sebagaimana ditunjukkan dalam ayat 87-88 dari surah az-Zukhruf; dan ayat 63 dari surah al-Ankabut.

Tambahnya lagi, kedua-dua ayat tersebut seharusnya mendorong masyarakat Islam menjelaskan kefahaman sebenar tentang Allah dan Islam itu sendiri.

Terdahulu, akhbar mingguan The Herald dihalang dari menggunakan perkataan Islam dalam penerbitan mereka.

Ekoran itu, Gereja Katholik telah memohon perintah Mahkamah supaya menolak larangan yang dilakukan KDN itu.

Dipetik Dari Lidah Rasmi Syaitan: H-Araklah…
Guna nama Allah: Khalid setuju keputusan Mahkamah

PAS begitu bangga apabila berjaya mencemarkan nama suci Allah dengan menyokong kenyataan Khalid Samad. MasyaAllah apa sudah jadi ni ya sheikh?? Dunia sudah jadi empat segi kaa?? Langsung tiada bantahan di dalam lidah rasmi syaitan ini berkaitan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur… Malah berbangga apabila gereja boleh menggunakan nama Allah tanpa sekatan…

Peringatan buat semua pemimpin PAS dan terutamanya Khalid Gereja… Ingatlah balasan dari Allah pasti akan tiba…


11 comments

Skip to comment form

  1. YANG GAMBI

    Salam bro, inilah perjuangan Islam yang diagungkan oleh pemimpin Melayu Islam dalam PAS dan PKR…….. kerana kuasa dan jawatan semuanya mereka gadaikan…

  2. eXception

    Yea… segalanya digadaikan termasuk maruah Islam… Demi politik buat apa saja boleh jd…

  3. AbgTuah

    AYUH KITA BERJUANG..KITA PATAHKAN HUJAH KHALID SAMAD.

    http://www.khalidsamad.com/2010/01/ismu-allah-siar-ulang.html

  4. eXception

    Khalid Samad dah sesat!! Sesat!! Elok kita bunuh!! Lenyapkan dia dari muka bumi ini dari terus mencemarkan Islam!!

  5. Anonymous

    Salam eXception. Beb lu kalau ilmu agama panjang sejengkal jgn nak laknatkan orang yg dalam ilmu agama mereka i.e. TGNA dan Kalid. Bandingkan lu dgn diaorang mcm bumi dgn langit beb! Sedo skit la. Lu baca orang puteh pun tak reti, apaciter lu??

    Lu sibuk2 laknat orang dan kata orang sesat, gua nak tanya lu berapa ramai orang kafir lu dah islamkan?? Baru reti translate dua tiga patah bahasa arab hidung dah tinggi, amenda lu.

    Sekarang, alhamdullillah orang kafir dah terima bahawasanya Allah itu adalah tuhan kpd manusia. Agenda diaorang yg jelas adalah utk memesongkan umat islam dgn meletakkan nama Allah didlam bible mereka. Jadi pd umat islam yg cetek ilmu agama perlu berhati2 kerana berbagai teknik akan digunakan utk menyamakan islam dgn cristianity supaya kritian menjadi alternative kpd islam bg mereka yg nak minum arak, berzina, tak bersolat etc. Islam akan digambarkan sebagai agama yg menyusahkan penganutnya.

    Jadi sekarang umat islam kena dlmkan lagi kefahaman tentang islam yg dikehendaki oleh Allah swt. Kenalah belajo ilmu tauhid, bab mengenal Allah swt melalui sifat 20 yg wajib diketahui, ilmu fekah, bab cara2 beribadat dan ilmu tasauf, bab menyucikan hati supaya tak menyombong mcm lu.

    Gua sokong kenyataan kalid kerana kita kena lihat perkembangan ini sebagai positive. Kritian dah terima Allah itu tuhan kpd manusia. Ini satu kemenangan besar dan memang pun Allah swt itu memiliki segala2nya yg ada didunia ini, samada kritian dan yahudi semua berasal dr Adam as. Soal yg diaorang kata nanti yg Allah itu beranakkan jesus, kita tangkis dgn sifat2 20 Allah swt yg suci.

    Beb, gua nak ingatkan semua termasuk diri gua, beramal tanpa ilmu agama yg betul adalah bidaah yg sesat. Blogging mcm lu buat ni pun kira beramal, tapi sayang ilmu lu masih cetek, masih tak faham apa yg tersirat dan tersurat.

    Wabillahit-taufik walhidayah

  6. eXception

    Jadi kalo Nik Ajis melaknat orang lain, mendoakan bala ditimpa pada orang yang dia tak suka boleh la ek? Sebab dia ada ilmu? Hello… Ilmu bukan ukuran nak melaknat atau menyumpah-nyumpah… Janji nko ada akal… Ada mulut… Ada hati… Semua boleh jadi la….

  7. Anonymous

    Nak tanya U all semua , kalau one day , anak korang balik sekolah dan bertanya " Abah ,befday Allah bila ye? 25 Disember ke ? " Apa korang nak jawab ? Maybe korang bleh jawab dengan hujah best sebab ada korang yang blaja agama sampai ke Madinah la katakan pasal tu semua tak betul la apa la. Tapi boleh ke budak tu faham dalam masa 5-10 minit tu?Takpe lagi dia tanya,camne kalau kat sekolah dia ada persatuan kristian guna nama Allah dan dah ajar dia macam2 dan korang dah telambat baru tahu!? Yang teruk , nauzubillah , anak pompuan korang dah pregnant anak haram kata 'Allah' maafkan semua dosa sebab dah kena tipu dgn kafir malaun tuh!? Hah MARAH NIH!! Ha! Camne??!!

  8. eXception

    Itulah antara dakyah kafirin nak menjahanamkan Agama Islam secara halus… Maka agen kafir ini bertebaran di Malaysia ni…

  9. Syafiq Hamidan

    Kalau rakyat keliru dengan penggunaan ini, dan mereka salahkan individu itu sendiri kerana tidak mendalami ilmu, habis tu, apa pula peranan pemimpin bagi mengelakkan kekeliruan…? Memang, secara realitinya, ibu bapa bertanggungjawab dalam memberikan didikan agama selengkapnya… Namun, zaman sekarang ini, apakah tanggungjawab itu hanya semata2 kepada ibu bapa dan keluarga?? Kalau begitu, senang lah jadi pemimpin, x perlu nak menjaga kebajikan semua rakyat yang dipimpin.. sebabnya semua benda tanggungjawab keluarga.. Keselamatan, punca rezeki, dan kebajikan anak2, semua di bawah tanggungan ibu bapa… Mana kepimpinan pemimpin dalam menjaga kemaslahatan rakyat…? Bercakap memang senang.. Salah ibu bapa.. salah ibu bapa.. Salahnya kita…? Sedangkan pemimpin itu jauh lebih perlu bertanggungjawab dalam membela rakyat, terutama berkaitan keagamaan islam..

    Saya akui secara reverse psychology nya, sekiranya kekeliruan akan timbul, maka kita perlu mendalami ilmu. Namun, jangan kita lupa, LOGICAL CONSEQUENCES nya nanti… Bagaimana nak mendalami kalau ilmu yang sedia ada itu sendiri pun sudah dikelirukan…? Dipesongkan…? Disongsangkan…?

    Bagaimana pemimpin kita nak pastikan tatkala sudah terpesong itu, maka mereka bertanggungjawab terhadap pembelaan akidah umat islam nanti…? Maka, dalam isu ini, adalah tidak wajar sekiranya kita membenarkan penggunaan kalimah agung tersebut digunakan oleh golongan yang bukan ahlinya…

    -mungkin pendapat saya salah, maka terpulanglah pada penilaian masing-masing-

  10. eXception

    Pemimpin mana yang kita boleh harapkan? Masing-masing sibuk dengan politikus… Yang Parti Bulan Mengambang sibuk katakan mereka lebih Islam… Yang Parti Alat Sukat lak kata dia membawa kemajuan negara… Yang Parti Mata Satu lak, kata akulah pilihan rakyat… Yang Parti Roket lak… Wa tak mau Islam…

  11. Syafiq Hamidan

    memang la kalau nak ikutkan situasi yang lebih besar, politik itu mainannya begitu.. Namun, bila kita melihat keadaan kalimah Allah ini, kita kena lihat la siapa yang mempertahankan kalimah ini daripada digunakan oleh orang yang bukan islam. X nafikan politik itu begitu. Namun, kenalah juga rasional dengan segala tindakan demi tindakan.

    Buat mereka yang membaca, kita perlu sedar.. Bahawa hidup ini adalah satu pilihan. apa yang kita lakukan sekarang ini, akan memberikan kesan di kemudian hari. Janganlah nanti yang dikejar x dapat, yang dikendong berciciran.

    Tatkala sesorang itu merasakan diri mereka sudah begitu bagus, maka sedarlah, tatkala itu kita berada di ambang kemusnaha…

    Ingat!! jangan nanti ayam ditambat disambar helang, padi di tangan tumbuhnya lalang….

    Menang sorak, kampung tergadai!!!

    p/s: eXception, saya sokong anda, tapi kenapa anda bangkang saya??? x paham saya…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>