«

»

May 25

Panas!! Mengapa Ceramah Ustaz Azhar Idrus Dibatalkan??


Panas!! Mengapa Ceramah Ustaz Azhar Idrus Dibatalkan??

Memang panas!! Banyak blog-blog dan media elektronik tanpa segan dan silu mengunyah fitnah yang dilemparkan mentah-mentah… Tanpa memikirkan apa yang dikunyahnya itu adalah dari bahan yang HARAM atau HALAL… Apabila sudah ditelan dan baru mengetahui bahawa bahan yang ditelannya itu berunsur HARAM barulah dok terpekik terlolong salahkan kerajaan… Kebodohan mereka tidak mahu menyelidik sesuatu berita disampaikan kemudian menyalahkan orang lain tidak menyampaikan cerita yang betul kepada mereka sememangnya sudah dijangka… Apa lagi dengan mentaliti kelas keempat rakyat Malaysia terutama sekali di kalangan kebanyakan orang melayu… Lebih-lebih lagi remaja… Kalangan remaja melayu majoriti mempunyai mentaliti kelas rendah… Mereka menelan sahaja apa disuap tanpa mempedulikan yang disuap itu tahi atau nasi…

Maka begitulah ceriteranya hikayat sang Anak Sungai Derhaka yang beriya-iya dok menyebar agenda kununnya ceramah Ustaz Azhar Idrus yang dikatakan diadakan di PICC DIBATALKAN… Ramai blogger Pro BN mengatakan ceramah Ust Azhar Idrus di pindahkan ke Puchong… Tapi eXception mempunyai pendapat lain…

Pertama… Sewaktu kebanyakan aktiviti kerohanian dilakukan di Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin, mengapa hanya ceramah Ust Azhar Idrus diadakan di PICC?? Apa istimewanya Ustaz Azhar Idrus ini sampai dapat buat ceramah kat PICC, adakah Masjid Sultan Mizan tak mampu menampung jemaah?? Kecik sangat ke Masjid Sultan Mizan ni? Mengapa Kuliah Maghrib perlu diadakan di PICC bukan di masjid?? Ini yang menjadi PERSOALAN… Soal poster, itu boleh direka-reka oleh totok PR… Siapa tak kenal dengan totok PR… Kaki fitnah nombor WAHID!! Dah banyak kali kantoi fitnah… Masih tak serik…

Kedua… Jika hendak dikatakan bahawa ceramah ini dibatalkan pada saat-saat akhir, ianya tidak ada langsung dalam agenda Himpunan Sejuta Belia 2012… Malah dalam laman web Hari Belia Negara di dalam segmen Modal Insan tidak ada dimasukkan ceramah Ustaz Azhar Idrus… Malah segmen ini tidak pernah dipinda sejak 21 Mei 2012… Boleh lihat di bahagian bawah laman web Hari Belia di segmen tersebut di mana tercatat: Last Updated on Monday, 21 May 2012 09:34

Ketiga… Dikatakan PICC memberikan tempat untuk World Youth Jazz Festival mengadakan acara. Tetapi hakikatnya acara World Youth Jazz Festival adalah bertempat di Dataran Gemilang, Putrajaya BUKAN di PICC seperti yang dihikayatkan oleh Anak Sungai Derhaka…

Keempat… Dikatakan PICC memberikan tempat untuk konsert K-POP. Tetapi hakikatnya konsert K-POP tidak diadakan di dalam PICC, tetapi di pentas utama (antara NRE dan Istana Kehakiman) pada 25 dan 26 Mei… Ianya tidaklah seperti yang dihikayatkan oleh Anak Sungai Derhaka…

Kelima… Banyak segmen berbentuk KEROHANIAN dan KEISLAMAN dianjurkan… Tetapi satu pun TAK DIHIKAYATKAN OLEH ANAK SUNGAI DERHAKA… MENGAPA?? Antara segmen atau program berbentuk kerohanian dan ke Islaman termasuklah…

- PERTANDINGAN AMAL ISLAMI – KATEGORI MARHABAN
- PERTANDINGAN AMAL ISLAMI – TILAWAH AL-QURAN
- PROGRAM SUBUH BERSAMA PENDAKWAH MUDA
- PERSEMBAHAN NASYID
- PERTANDINGAN AMAL ISLAMI – KATEGORI HAFAZAN AL-QURAN
- PROGRAM TADARRUS AL-QURAN
- KURSUS PERKAHWINAN
- MAJLIS TAHLIL DOA SELAMAT HARI BELIA NEGARA/TAHLIL
- DOA SELAMAT/KHUTBAH & SOLAT JUMAAT/SOLAT HAJAT
- PERTANDINGAN AMAL ISLAMI AKHIR – NASYID
- SIARAN LANGSUNG AL-KULIYAH

Keenam… Totok PAS mengatakan program-program Hari Belia Negara banyak berunsur maksiat… Program manakah yang berunsur maksiat?? Adakah Hari Belia Negara ada menganjurkan Konsert Karburetor Dung yang menayangkan buntut?? Adakah Hari Belia Negara menayangkan klip video seks Anwar Ibrahim dan aksi Duduk & Kulum Azmin Ali?? Adakah Hari Belia Negara tidak menyediakan china doll yang gebu-gebu untuk Anwar?? Atau mungkin disebabkan banyak bilik hotel yang penuh dibooking menyebabkan pemimpin Pakatan Rakyat tak boleh melakukan kaunseling bersama isteri orang pada jam 3 pagi? Atau adakah ianya disebabkan bilik hotel 121 telah dibooking oleh pelanggan menyebabkan Abang Mat Sabu tak dapat jual ubat kuat??

Ketujuh… Jika hendak mengatakan program Hari Belia Negara banyak maksiat, bagaimana dengan perlawanan bola sepak yang melibat aksi penyokong Kelantan??



Kelapan… Jika hendak mengatakan penganjuran Himpunan Jutaan Belia adalah MAKSIAT… Mana lebih MAKSIAT antara Putrajaya dengan Kota Bharu?? Siapa tak kenal gelaran baru Kelantan… SERAMBI MAKSIAT?? Pusat pelacuran terkenal ialah Kg Limau Manis dan Jalan Hamzah…

Nota: eXception tidak hairan sangat dengan mentaliti anak muda melayu zaman sekarang… Zaman manusia malas membaca… Zaman manusia malas nak mencari maklumat… Hanya menanti maklumat disuap terus ke dalam mulut… Lantak korang la…

Sumber:

Segmen Modal Insan HBN 2012

World Youth Jazz Festival

Jadual Acara HBN 23 Mei 2013

Jadual Acara HBN 24 Mei 2013

Jadual Acara HBN 25 Mei 2013

Jadual Acara HBN 26 Mei 2013

Jadual Acara HBN 27 Mei 2013


11 comments

Skip to comment form

  1. manjung TIBAI

    mak oiiiiii hebatnya orang negeri serambi maksiat ni…cayalahhhhhh kelantan bolehhhhhhhhhhh

  2. Anonymous

    hebat sungguh penjelasa kamu bro', lemah longlai jadinya mereka tu. satu artikel yang terbaik bro'. kerja dorang tak lebih dari membuat fitnah dan memutar belitkan fakta. aku agak dorang ni dah takleh nak ubah. fitnah adalah makanan rohani pengikut pengikut mereka agaknya, itu sebab semua berita yang dipaparkan adalah fitnah.

  3. Anonymous

    blogger bodoh pengampu najib bontot…jilat la bontot najib, hisap kopek rosmah mansur katik..himpunan jutaan belia yg mengarut…program kerohanian tu cuma tempelan je kat majlis begok tu..

  4. eXception

    [im]http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/096/044/trollface.jpg[/im]

  5. Anonymous

    hahahha..kelakar si blogger ni..aduyaih..xsedor pulak yg kelantan pon ada BARISAN NASIONAL.anuar musa tuh bn.umno..aku rasa mentaliti ko yg rendah.iq bdak tadika.buktikan kalo ap yg ko cakap ni btol.jgn hanya tgk utusex tv3 suku milik kerajaan.ko dah buat keputusan dekat anuar ibrahim,mat sabu,azmin ali.fitnah namanya.sedor diri yg ko tgh mmfitnah..pooorahhh….bab2 pelacur ni xpayah cakap.setiap ceruk negeri ada.so,no wonder lah kelantan ada jgak.

    kelakar himpunan sejuta belia.xmampu tarik pengunjung.ha amik combinedkan sekali dgn jom heboh.hahaha..terdesak.yang pasti bdak skolah banyak di import dari luar..kenyataan..terima jer.

    masjid mizan mmg xmampu menampung jemaah yg hadir kuliah ustaz azhar idrus.kenapa??jeles??cukup lah buat dekat tempat open masa new year tahun lepas kat dataran shah alam..jemaah terkeluar2..masjid shah alam pon xdapat menampung jemaah.so,salah ke guna picc??picc yg dibuat mggunakan duit rakyat malaysia sendiri..untuk kuliah agama.ko islam ke x sampai orang nak bg kuliah agama pon xboleh..ngok..kerajaan terdesak..2 dah pasti.ak jamin..aura ustaz azhar idrus xseperti ko malah najib sendiri..hahhaaha.terima kenyataan aje lah wahai sahabat.

  6. eXception

    Keh keh keh keh… Datang dah lagi sekoq pencacai PAS dok meroyan sini weh… Ya mmg Kelantan ada BN, tapi siapa MB dia?? TULUL!!

    Kalo hati dah gelap, tunjuk mana bukti pun hang tetap tak ngaku yang pemimpin pojaan korang tu kaki zina… Biar dia dok menungging depan hang sekalipun hang tetap tak percaya…

    Himpunan Sejuta dah capai MATLAMAT LEBIH 2 JUTA PENGUNJUNG!! Butthurt?? PR buat Himpunan dan Konvensyen Belia… 150 org je hadir… Kesian…

    Masalahnya PICC sendiri kata TAK PERNAH MENERIMA SEBARANG PERMOHONAN untuk AZHAR IDRUS ni berceramah… HANG PUSING CAMNE SEKALIPUN… HANG TAKLEH NAK PUTAQ BELIT FAKTA…

  7. Anonymous

    korg ni more to politik ni…. sorg mmg anti pas sorg lg anti bn… sbr la saudara smua…. bkn isu politik yg kita nk tengah kn tp agama kita ISLAM yg kita nak perbetulkn..yg slh kite tegur..xkire pas ataw bn tp yg penting haram tu ttp haram… salah ttp salah.. xperlu kot nk terang pjg lebar… sume dh besar n leh pkr sndri….

  8. ain

    1) mengenai himpunan Jutaan belia (HJB) 2) mengenai kemaksiatn yg berlaku di kelantan. aku tengok xde yg respon dgn link tu , aku akn kupas pendpt aku dr perspektif antropologi dan dakwah .

    dengan nama Allah yg maha pengasih lg maha penyang.. 1) mengenai HJB ini mungkin x adil pd pihak kerajaan krn yg ditayangkn adlh progrm2 brunsurkn kemaksitn shj sehingga ada prgrm2 keislaman yg lain dipinggirkn. sbb tu kita kena dalami hukum Islam dan agama kita dgn lbh mendlm. ia berkait dgn fiqh. perkara yg jelas haram dicampurkn dgn halal ia x menjadikn ia halal ttp menajdi haram .perumpamaan sebelanga susu dicampukn dgn setitik arak, di minum x memabukkn adakah susu itu halal di minum? tentu jwpnnya x. krn arak itu jelas haram di dlm islam. begitu jg lah program 2 yg djlnkn dlm HJB td. aku melihat tulisan admin itu berat sblh krn panas dgn Blog Anak sungai derhaka, hrap semua jelas lepas nie kalau nak analisis blh, tp pastikn ia selari dgn syariat islam.

    2) mengenai kemaksiatn yg berlaku di kelantan. adlh x adil admin melabelkn semua org kelantan itu baik dan warak2 belake. kita kembali kpd sirah rasulullah , walaupun rasulullah sdh menjd pmrnth adakh keseluruhn rakyat betul2 menjadi baik? bagaimana dgn gol munafik dan gol kafir yg x henti2 mencaci nabi dan menyusahkn hidup nabi. Hatta salah seorng jiran nabi pun benci kpd nabi. itu nabi, terpelihara dr melakukn dosa, xde salah sikit pun, manusia yg plng baik kat dunia pun ada org xnak dgr ckp nabi. inikn pula kita manusia yg byk wat dosa. kita hnya mampu berdakwah yg memberi hidayah bukan kita kena ingt, Allah. di kelntn ttp ada yg x mahu mengikut syariat islam tp ada penguatkuasaan dr pemrnth kpd org yg mendedahkn aurat, jika dedah akn kena denda. itu yg mampu dilakukn jika xnak jg tutup aurat itu urusan dia dgn Allah.
    Seterusnya dlm keratan2 akhbar yg dipost dalm blog tersebut kita melihat para pegwai membanteras kemaksitn yg berlaku di klntn ini menunjukkn keengganan ngri trsbut kpd kemaksiatn. jika kita melihat pula disekitar ibu kota yg dilaporkn dlm rancangan 999, berapa byk pusat hiburn yg diserbu krn kemaksiatn dan pelacurn di diluluskn permit utk dibuka semula. mrk melaporkn berpuluh2 kali serbuan dibuat ke ats sesuatu premis ttpi x pernah serik utk menjlnkn aktiviti kemaksiatn tersebut krn apa? krn duit.

    Kesimpulan apa yg brlaku disekeliling kita, kita cerna dgn ilmu. sebab kita ahli akademik. timbang dgn acuan islam bukan akal semata2..

    Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah orang yang terbaik dalam kalangan kamu.Bukan juga paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan. IMAM HASSAN AL -BASRI ~ :)

  9. eXception

    'mengenai himpunan Jutaan belia (HJB) 2) mengenai kemaksiatn yg berlaku di kelantan. aku tengok xde yg respon dgn link tu , aku akn kupas pendpt aku dr perspektif antropologi dan dakwah .'

    Siapa kata xde respon, banyak yang respon… Yang butthurt pun ramai… Puak-puak PAS yg ramai butthurt tu…

    'mengenai HJB ini mungkin x adil pd pihak kerajaan krn yg ditayangkn adlh progrm2 brunsurkn kemaksitn shj sehingga ada prgrm2 keislaman yg lain dipinggirkn. sbb tu kita kena dalami hukum Islam dan agama kita dgn lbh mendlm. ia berkait dgn fiqh.'

    Apa maksud hang kerajaan menganjurkan program-program berunsur kemaksiatan sahaja?? Adakah hang maksudkan program Hari Belia di Putrajaya keseluruhan adalah berunsur MAKSIAT??

    'perkara yg jelas haram dicampurkn dgn halal ia x menjadikn ia halal ttp menajdi haram .perumpamaan sebelanga susu dicampukn dgn setitik arak, di minum x memabukkn adakah susu itu halal di minum? tentu jwpnnya x. krn arak itu jelas haram di dlm islam. begitu jg lah program 2 yg djlnkn dlm HJB td.'

    Jadi bagaimana pula dengan Bersih 1.0? Bersih 2.0? Bersih 3.0? Bukankah hukumnya HARAM?? Atau mungkin bagi hang demonstrasi jalanan tu halal?? Hukum mana hang pakai?? Hang ni syiah ke sunnah??

    Apa maksud hang dengan kenyataan program-program berunsur kerohanian dan keislaman dipinggirkan??

    Jika hang TAK PENAH PERGI HIMPUNAN JUTAAN BELIA 2012 kat Putrajaya… Hang toksah dok gebang la macam hang pernah pergi…

    Meh aku jawab, program bebentuk hiburan adalah 10% sahaja dari program HBN2012… 40% adalah berbentuk pameran kesedaran. 30% lagi adalah program yang menarik minat belia menyertai aktiviti sukan dan kemahiran dan 20% lagi ada berbentuk bina insan… Iaitu program kerohanian dan keislaman…

    'mengenai kemaksiatn yg berlaku di kelantan. adlh x adil admin melabelkn semua org kelantan itu baik dan warak2 belake.'

    Sila nyatakan yang mana satu ayat aku menuduh semua orang Kelantan baik dan warak? Aku cuma menyatakan corak pentadbiran kerajaan Kelantan kononnya bercorak pentadbiran Islam… Tetapi kemaksiatan tetap berlaku… Ini bukan baru sahaja berlaku… Dah lama… Apa pemimpin PAS buat?? Atau hanya pakat dok berceramah lepas tu tadah tabung??

    'di kelntn ttp ada yg x mahu mengikut syariat islam tp ada penguatkuasaan dr pemrnth kpd org yg mendedahkn aurat, jika dedah akn kena denda. itu yg mampu dilakukn jika xnak jg tutup aurat itu urusan dia dgn Allah.'

    Ok sekarang aku nak tanya hang… di dalam Islam apa batas aurat wanita dan aurat lelaki yang bukan mahram? Jangan pesongkan akidah orang lain dengan hanya menyatakan aurat wanita hanya pada pakaian… Aurat wanita adalah termasuk suara… Jadi apakah tindakan kerajaan Kelantan terhadap penyanyi-penyanyi dikir dangdut ini?? Adakah mereka didenda?? Adakah dipenjarakan?? Adakah disebat?? Apa yang aku cakap ini adalah berdasarkan konsep kerajaan Kelantan sendiri mendenda wanita yang tidak menutup aurat… Bagaimana pula penceramah wanita?? Bukankah suara mereka juga AURAT?? Atau apabila mereka berada di dalam PAS, maka semua itu DIHALALKAN??

  10. eXception

    'Seterusnya dlm keratan2 akhbar yg dipost dalm blog tersebut kita melihat para pegwai membanteras kemaksitn yg berlaku di klntn ini menunjukkn keengganan ngri trsbut kpd kemaksiatn.'

    Ok… sekarang aku nak tanya berapa serius perihal membenteras maksiat ini?? Adakah 100% 80% 50% 30% 10%?? Adakah apabila ianya sekadar lakonan dihadapan media??

    'jika kita melihat pula disekitar ibu kota yg dilaporkn dlm rancangan 999, berapa byk pusat hiburn yg diserbu krn kemaksiatn dan pelacurn di diluluskn permit utk dibuka semula. mrk melaporkn berpuluh2 kali serbuan dibuat ke ats sesuatu premis ttpi x pernah serik utk menjlnkn aktiviti kemaksiatn tersebut krn apa? krn duit.'

    Satu lagi tuduhan yang tidak berasas… pertama aku nak tanya berapa kalikah satu-satu pusat hiburan yang sama diserbu?? 1 kali? 2 kali? 3 kali? 4 kali? 10 kali?

    Benar mereka diberikan permit, tetapi diberikan permit sebagai pusat rawatan kecantikan dan spa, tetapi mereka menyalahgunakan permit yang diberi untuk menjalankan operasi pelacuran. Mengapa hanya nampak di Kuala Lumpur? Mengapa segan nak menyebut NEGERI SELANGOR?? Ohh… Lupa… Selangor bawah PR, sudah tentulah mahu ditutup pekung PR… Berapa banyak rumah urut yang diberikan permit oleh kerajaan Selangor? Berapa banyak rumah urut yang dibuka di Selangor?

  11. eXception

    'Kesimpulan apa yg brlaku disekeliling kita, kita cerna dgn ilmu. sebab kita ahli akademik. timbang dgn acuan islam bukan akal semata2.'

    pertimbangan dengan acuan Islam bukan dengan akal semata-mata? Jadi bermakna setiap kali kita ingin melakukan tindakan adakah kita perlu merujuk Al-Quran?? Sebagai contoh… Jika hang nak pergi kerja, adakah hang perlu merujuk dengan Al-Quran terlebih dahulu?? Inilah pemahaman singkat ahlul PAS… Aku nak tanya hang, kenapa Allah berikan kita AKAL?? Sebab suruh kita BERFIKIR… Sebab apa Allah turunkan Al-Quran?? Sebab Allah mahu kita menggunakan AKAL yang diberikan dan memahami isi kandungan AL-QURAN… Apabila kita sudah memahami apa yang dituntut dan dilarang dalam Islam. Maka kita sudah set dalam minda kita apa yang boleh kita lakukan dan apa yang tak boleh kita lakukan… Takkan setiap kali nak nak pergi buang air pun nak kena bukak Al-Quran untuk buat rujukan??

    Pesan aku, gunakan akal… Bukak mata lihat sekeliling… Buka hati… terima kebenaran tolak kemungkaran…

    Baik UMNO baik PAS, dua-dua sama sahaja… Ada baik dan ada yang bathil… Tetapi aku memilih UMNO sebab UMNO TIDAK PERNAH MENYURUH AHLINYA MELAKUKAN KEGANASAN… UMNO TIDAK PERNAH MENYURUH AHLINYA MENGKAFIRKAN SESAMA ISLAM… Malah kalangan ahli UMNO adalah ahli Sunnah Wal-Jamaah… Tetapi di dalam PAS banyak khawarij Syiah… Aku memilih berada di sebelah UMNO bukan kerana wang ringgit… Kerana aku mahukan AMAN SEJAHTERA…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *