«

»

Jul 20

PAS pernah minta UMNO halau CINA dan INDIA.





Sejarah PAS yang ramai rakyat bukan melayu tidak tahu.

Sewaktu pilihanraya umum ke dua pada tahun 1959, Dr. Burhanuddin al-Helmi ketika itu menjadi presiden PAS ke 3, pernah mendesak Tunku Abd Rahman dan UMNO untuk menghalau semua KAUM-KAUM PENDATANG IAITU CINA DAN INDIA dari Tanah Melayu. namun deskaan itu langsung tidak di layan oleh Tunku dan Tunku berpendapat yang PAS dan Dr Burhanuddin Al-Hilmi ini telah dirasuk oleh fahaman komunis PKI (Partai Komunis Indonesia). mengikut cerita yang di perolehi dari berberapa sumber, telah berbondong-bondong kaum cina dan india melarikan diri ke hutan-hutan dan ada juga telah menempah kapal untuk pulang ke negara asal mereka bimbang sekiranya gerakan untuk mengusir kaum cina dan india itu menjadi ganas.




PAS tidak bersetuju dengan UMNO yang memberikan kerakyatan kepada kaum cina dan india, malah PAS pernah mendesak Tunku menghalau semua kaum-kaum pendatang ini dari Tanah Melayu dan PAS juga mendesak supaya kesemua harta benda mereka di rampas. PAS mendesak supaya Tunku tidak melantik kaum pendatang untuk menjadi menteri di dalam kabinet Tunku.

Tunku terpaksa menolak cadangan PAS yang menentang perkongsian kuasa dengan bukan Melayu. Sindiran paling tajam oleh Pemimpin PAS, Dr. Burhaniddin Hilmi di awal tahun 60an terhadap dasar berbaik-baik dengan bukan Melayu ialah “ayam di kepuk mati kelaparan, kera hutan disusui.”

Sekarang ini mari kita renungkan kembali siapa yang sebenarnya yang bersikap perkauman, UMNO atau PAS, dan sekarang ni kaum cina dan india bodoh-bodoh menyokong PAS buat ape, kalau tidak kerana UMNO dan kebijaksanaan Tunku Abd Rahman, sudah lama kaum cina dan india di usir malah mungkin di bunuh oleh PAS yang bersikap perkauman.

Kaum cina dan India harus ingat jasa-jasa UMNO pada mereka, jangan nak melawan tuan pulak, kalau tak UMNO mempertahan kan nyawa cina dan india, dah lama korang tu dah mati atau PAS dah hantar kamu semua pulang ke negara sendiri.

Petikan dari blog: Darul Ehsan Today

Biasalah demi kepentingan politik PAS buat-buat lupa. Dan demi kepentingan politik kaum sendiri, cina dan india sudah melupakan jasa-jasa UMNO dulu. Mereka memangkah PAS sebab menyokong DAP. Barangkali India dan Cina juga mudah lupa, bukan Melayu sahaja….


2 comments

  1. rakyat

    Pas sangka dia sudah berjaya mentarbiyah dap sehingga dap semakin dekat dgn Islam kononnya.

    Dap cuma tertawa terbahak2 dgn ketololan pas yg mudah terpedaya dgn lakonan komunis bawah tanah ini.

    Dap memang memusuhi Islam dan Melayu selamanya.Mereka cuma memperalatkan pas secara terang2an tapi pas masih buta.Mereka terhegeh2 menyangka dap sudah jinak dgn Islam padahal dap cuma mmpergunakan pas utk menjatuhkan Islam.Ini bukan satu yg asing kalau kita mengkaji sejarah bagaimana satu2 kuasa pemerintahan itu dijatuhkan.Semuanya mempunyai modus operandi yg sama iaitu menggunakan umat Islam sendiri untuk menjatuhkan saudaranya yg lain.

  2. eXception

    Melayu dalam UMNO sedar muslihat mereka. Cuma melayu dalam PAS shj terus-terusan diperbodohkan oleh chauvinis komunis ini. Mereka nak sgt Tragedi 13 Mei 1969 kembali, kita sudah bersedia, kita org-org melayu akan halau chauvinis komunis ini hingga kembali semula ke negara China.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>