«

»

Oct 03

Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Pagi tadi berlangsung perhimpunan oleh anak Kelantan yang memakai baju merah di hadapan Istana Keadilan Putrajaya bagi menuntut royalti petroleum dari Kerajaan Persekutuan. Bilangan yang hadir tidak seramai mana, adalah dalam kira-kira 200 orang.

Di bawah ini adalah antara gambar-gambar yang eXception sempat ambil pagi tadi…

Inilah salah satu contoh ajaran Islamn ala PAS… Main redah je… Tak kaji betul-betul simbol tangan ni simbol apa… Bila dikatakan bodoh, naik angin… Lepas tu mewariskan anak-anak dengan kebodohan kita… Maka anak pun ikut bodoh macam mak bapak dia… Lepas tu mak bapak marah-marah bila anak bodoh macam lembu padahal merekalah yang mencorakkan anak mereka menjadi bodoh dan tolol… Jangan salahkan cikgu bila anak jadi bodoh, salahkah ibu yang mengajarnya jadi bodoh…

Untuk mengetahui simbol apakah ini, sila baca artikel ini: Elemen Kristianisasi Meresap Ke Dalam PAS??

eXception sempat bersembang dengan seorang pakcik kat sana… Bersemangat sungguh dengan berpakaian merah dan bendera Kelantan dililit kat leher… eXception sempat juga bertanya kat pakcik tu kot-kot dia faham pasal isu petroleum ni… Rupanya langsung tak tau yang petroleum yang digali berada jauh dari perairan Kelantan… Selama ni dia ingat petroleum tu berada dalam perairan Kelantan… eXception tambah lagi soalan… Kenapa tak tuntut royalti balak dengan emas kat kerajaan Negeri Kelantan?? Rasanya rakyat Kelantan juga mempunyai hak untuk menuntut royalti balak dengan emas… Terkedu orang tua tu bila diajukan soalan macam tu… eXception jolok lagi… Kenapa pakcik tak pergi tuntut air bersih kat Kelantan? Saya kesian tengok rakyat Kelantan minum air karat dan berlumpur… eXception tengok, air muka orang tua tu berubah…

Selama ini rakyat Kelantan ditipu hidup-hidup oleh Kerajaan mereka sendiri… Mereka ditipu kononnya Kerajaan Persekutuan tak pernah salurkan peruntukan, sedangkan berbilion disalurkan kepada Kelantan setiap tahun… Persoalan sekarang, kemanakah duit peruntukan tersebut pergi??

Artikel Berkaitan: Menuntut Hak Rakyat Atau Hak Poket Sendiri???


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>