«

»

Jan 26

Selepas Nizar Komunis, giliran Tian Chua pula…


TIAN CHUA KEMALANGAN?

Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, dan pemandunya terselamat apabila kereta yang mereka naiki terbabas lalu melanggar pembahagi jalan di KM 400, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) berhampiran Bukit Beruntung, dekat Rawang, petang tadi.

Dalam kemalangan pukul 5.30 petang itu, kereta Toyota Camry berwarna putih yang dipandu oleh pemandunya hilang kawalan lalu melanggar pembahagi jalan di laluan itu ekoran keadaan jalan yang licin selepas hujan.

Tian Chua yang dihubungi Bernama berkata beliau dan pemandunya bagaimanapun tidak mengalami kecederaan akibat kemalangan itu.

“I’m ok..tiada masalah atau cedera apa-apa, cuma kereta sahaja remuk sebab langgar pembahagi. Saya dan pemandu selamat,” katanya.

Tian Chua, yang juga pengarah strategik PKR, berkata ketika kejadian beliau dalam perjalanan untuk menghadiri satu ceramah di Lunas, Kedah, dan meneruskan perjalanan dengan menaiki kenderaan lain.

Tian Chua berkata beliau telah membuat laporan polis berhubung kemalangan itu dan Polis Daerah Hulu Selangor Supt Norel Azmi Affandi Yahya ketika dihubungi mengesahkan telah menerima laporan itu.

Wa ka ka ka… Padan la muka nko Tian Chua, haa hambik itu lah balasan dari Allah… Itu baru peringatan sahaja… Tempoh hari Nizar Komunis mengalami kejadian yang sama, di mana kereta yang dibawa lahanat itu terbabas lalu terbalik.

Nasib baik tak mamposss… Kalo 2-2 ekor ni mamposss, nak je aku buat kenduri doa selamat… Aku jemput semua blogger-blogger… Ha ha ha ha ha…

Apapun Tian Chua, berhati-hatilah… Ini baru satu… Peringatan dari Allah… Peringatan seterusnya akan menyusul… InsyaAllah… Prepare la keranda dan tempah la lot kubur dulu… Mana tau kot kali kedua eksiden terus kojol…


9 comments

Skip to comment form

  1. Anonymous

    Gaya bahasa saudara nasihatkan orang supaya beradab memang bagus.. tapi malangnya saudara sendiri tidak beradab dalam menulis… walaupun saudara pro kerajaan x perlu memaki hamun orang lain sewenang2nya… sebab ada blogger seperti saudara dan beradab macam perangai saudara jugalah punca munculnya orang seperti aduka teruna @ spesis saudara la nih (alim pelita)… kesian ibu bapa saudara mendidik saudara….. behave ur self… jadila melayu yang maju bukan sempit…

  2. Anonymous

    Aiyoo…may be u will b next..

  3. Anonymous

    Aiyoo…may be u will b next..

  4. eXception

    Ya minta maaf… minta maaf, mungkin bahasa aku ni agak keterlaluan… Apapun trimas… sebab memberikan teguran…

  5. lara_nur

    heh! jangan pulak nanti si tian chua tu cakap puak BN sabotaj kete dia

  6. Mohd

    Oh Tian Chua terbabas sebab Kerajaan BN tak kendalikan jalanraya dgn baik.
    Kes Nizar pun sama jugak.

  7. Alien

    Ko doakan dia mampos. Sama je la ko ngan ajis tu… kan?

  8. Builder

    Saman Nizar: Mahkamah tetapkan Isnin untuk sebutan … Kes itu ditetapkan untuk sebutan hari ini selepas Mohammad Nizar memfailkan saman itu Jumaat lepas. .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>