«

»

Nov 14

Tahniah Rakyat Selangor. Selangor Akan Hancur Tak Lama Lagi…


Anwar kini penasihat ekonomi Selangor


Menteri besar Selangor mengumumkan tokoh besar PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai penasihat ekonomi negeri itu “dengan elaun tetap sebanyak RM1 sebulan”.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata surat lantikan rasmi akan diserahkan kepada bekas menteri kewangan itu selepas jawatankuasa exco bermesyuarat minggu depan.

Bercakap dalam sidang media semalam, beliau berkata Anwar akan mengambil peranan penasihat seperti Lee Kuan Yew yang menjadi menteri mentor bagi Singapura.

“Beliau akan memandu kita dalam soal ekonomi dan berhubung terus dengan pejabat menteri besar.

“Pakatan Rakyat juga bersetujua lantik Anwar jadi penasihat ekonomi sebab beliau ada pengalaman dari segi tersebut,” kata Abdul Khalid selepas menggulung perbahasan bajet negeri itu.

Beliau, yang juga wakil rakyat PKR Ijok, membuat pengumuman pelantikan Anwar ketika berucap dalam persidangan DUN berkenaan.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, Abdul Khalid berkata pelantikan itu dibuat memandangkan Anwar berpengalaman sebagai menteri kewangan dan juga sebagai pengarah dana dan penasihat sebuah bank Islam terbesar di dunia.

Beliau menjelaskan, usaha ini juga selari dengan hasrat negeri itu untuk menjadikan Shah Alam sebagai pusat pelaburan dana Islam.

“Masa menteri kewangan dulu, dia berpengalaman bangunkan perbankan Islam,” katanya, sambil menambah kerajaan negeri masih belum menggunakan sepenuhnya kebolehan Anwar.

“Kelayakan beliau tidak boleh kita persoal. Beliau setuju untuk diberi elaun tetap sebanyak RM1 sebulan.”

Jelasnya bayaran itu sebagai tanda keikhlasan Anwar untuk berkhidmat dalam kerajaan negeri itu.

Well… Tahniah kepada rakyat Selangor… MB and betul-betul seorang kaki pengampu dan kaki kipas. Mungkin kerana tak mahu jawatan MB diserah kepada Azmin, maka sebagai tanda mengampu Anwar supaya jawatan tersebut tak diberi kepada orang lain, maka dilantiknya Anwar Al-Juburi sebagai penasihat ekonomi. Maka makin banyak wang rakyat Selangor akan dilaburkan untuk projek-projek ceramah PKR dan sebagiannya akan masuk ke kantung-kantung Anwar Al_Juburi….


9 comments

Skip to comment form

  1. Langsi

    Kata eXception… "Maka makin banyak wang rakyat Selangor akan dilaburkan untuk projek-projek ceramah PKR dan sebagiannya akan masuk ke kantung-kantung Anwar Al_Juburi…."

    Ape plak kate eXception tentang peruntukan DUN sebanyak RM500,000 yg diperabihkan ADUN2 BNgok tsbt dlm tempoh 2 bulan sebelum PRU12? Duit tu tak masuk dlm kantung mereka ke; tak memenuhkan tembolok mereka ke; tak mengkayakan kerabat ADUN2 tsbt ke;… sampai tak terjawab DO-DO sume dalam Inquiry SELCAT. Cube tanya kat Toyol Sgor tu kalo takcaye!

    ADUN2 BNgok tu sume amalkan Rakyat didahulukan ke … RAKYAT diHULUkan??? Pencapaian diutamakan ke… CAPAI DUIT RAKYAT DIUTAMAKAN!

    Kurang2 DSAI boleh bagi nasihat kat ADUN2 PR… bukannya takat janji bagi komisen kat Altantuya, pastu C4 kan dia.

  2. Anonymous

    ah.. makin banyak la pusat GAy di selangor .. langsi di ats tentu gumbira ..

    takebeerr with T(on)G N .ajis

  3. Anonymous

    Weeiii Lancau…

    Sapa yg mulakan kroni,membuncitkan perut penuh dgn harta.Pengalaman sebagai mentri kewangan selama 8 tahun memang tak boleh pakai.Apa buktinya berjaya plen yg dia pakai.Porak peranda ada negara kita.Sapa yg beria2 nak pinjam duit dari yahudi.Anwar kan…. Pasal benda nak pelingkup serah pada Anwre jubur tu.Dia kan pakar merosak hart benda dan segalanya.

    Senang2 jer nak tuduh DS Najib trelibat dgn kes Altantuya.Weeiii Lancau DS Najib berani bersumpah yg dia tak terlibat langsung.Anwar ada BRAN ka..kahkahkah Sama la lu lancau dgn si peliwat Tak berani bersumpah.Sedangkan Mustapah Ali pun bersumpah sama aytnya yg di lafazkan cuma beza ada perkataan Zakar,Masuk,Dalam,Dubur.

    Kat mahkamah pun nak bertangguh-tangguh lepas tu kata mahkamah cuba nak melambatkan bicara apa cerita ni Lancau.Lu ingat kat mahkamah akhirat ada main pospond ka.Ayuh kalau berani tetapkan tarikh bicara lawan tetap lawan wawawawawaw.

    Alamatnya kerajaan selangor akan di Liwat segala ekonomi dan menjadi negeri muflis…

    Lancau2 sudah terang lagi bersuluh lagi masih nak menyurong punggung lu ka kat si peliwat tu….

  4. eXception

    Yeah… En Langsi, aku mengatakan hal ni bukan menyebelahi mana-mana pihak. Hakikatnya BN pun ada jugak menyeleweng. Tapi PKR yang dengan gah mengaku bersih dari penyelewengan, kronisme, nepotisme… Apa kes skrg? Kalo PKR betul-2 bersih, kenapa banyak penyelewengan berlaku? Aku tgk lg teruk dari BN…

  5. eXception

    Ye Anon, Langsi pasti gumbira apabila Shah Alam menjadi Pusat Gay. PJ lak jadi Pusat Pelacuran dan Samseng… Lgpun Langsi jugak berminat dgn Anwar…. Sbb itu sedaya upaya dia mempertahankan Anwar…

  6. hellioz

    hahahahh…
    ramai btol haters kat atas…
    good job bro~

  7. Langsi

    Anon 3.52am…

    8 tahun MenteriKewangan minyak tak naik2… bersyukur la bro, BN mase tu! Pusat2 maksiat tu dah ujud zaman UMNgOk lagi… pelanggan tetap pun UMNgOk jugak, takcaye nantikan aje PAU nanti.

    Najib bersumpah…? "Saya tak kenal perempuan Mongolia tu…" ade dia sebut nama Altantuya? Kalo DSAI bersumpah pun… boleh ke sumpah DSAI menghapuskan tuduhan liwatnya sptmana sumpah Najib menghapuskan tuduhan RASUAH, LIWAT, C4 terhadap gadis MenGOndOL-ia Altantuya tu?

    DSAI tangguh2 kes Mahkamah? Habis kenape plak yg dituduh menggunakan haknya yg diperuntukan dlm undang2 utk mendapatkan bahan bukti kes dinafikan. Jika betul dah ade bukti kuat… knape plak takut nak diberikan? Bile mahkamah dah berikan kebenaran, kenape plak merayu dgn MAK-KAK-MAH utk nafikan hak DSAI mendptkan bhn bukti kes? Sape yg melambat dan tangguhkan kes? Nape… takut tipu-daya dan fitnah terbongkar???????

    Nak tanye plak… tolong bagitau kenape data kemasukan Altantuya ke Msia bleh hilang ye? Ape plak motif 2 ekor Mamat tu… Azilah dan Sirul yg letupkan Altantuya takpasal2? Sanggup ke Anon 3.52am letupkan org yg tak dikenali tanpa motif kuat…??? Ade ke mana2 Samdol yg arahkan mereka, dgn sape mereka bekerja ya?

    Yg herannya… bile nama TokNajis Nazak timbul dlm perbicaraan Altantuya, kenape plak pendakwa dan peguambela berebut2 taknak kaitkan dlm mahkamah (baca MAK-KAK-MAH). Knape plak Altantuya takpasal2 dtg Msia nak mintak komisen… nape tak mintak dgn eXception!

    Kalo Sirul dan Azilah boleh letupkan Altantuya takpasal2, aku rasa tak salah Altantuya takpasal2 mintak komisen dgn eXception. Idak gitu gamaknye? Idak le dia kne letup dgn C4 kalo mintak dgn eXception!

    Pisssst! eXception ko boleh tolong jawabkan same utk Anon 3.52am tu!

    Kalo susah2… cube panjangkan soklan ni kat mana2 keldai!

  8. eXception

    Mana nko tau minyak tak naik-2? Habis tu yang naik 1 sen masa Tun Mahathir jd PM dan Anwar jadi TPM nko dah lupa? Atau ko dah nyanyuk? Sebenarnya pada masa itu ekonomi Amerika sedang masih kukuh. Sekarang Amerika memerlukan duit utk cover balik belanja perang dan cover pasaran saham yang merudum, so tak hairan minyak naik. Sbb yg kuasai harga minyak ialah Amerika, best fren Al-Juburi.

  9. Langsi

    Aieeekkk… ko jawab pasal minyak je, minyak naik takpe jgn ko naik minyak dah le! Satu jawapan yg baik tapi bukan ke Be-eNd anto JamaludinJarjis si TepokPungkuk tu utk melobi pertemuan TokNajisNazak dgn Obama… melalui Wolfowitz ke namenye, Yahudi tu! APCO tu bukan sykt Yahudi ke?

    Nape ko jawap para 1 je… jawap le para yg lain2 tu. Aku nanti jawapannye… berbulan pun aku tunggu jugak!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>